معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد

آزادی ۳۰ زندانی ایثارگر جرایم غیرعمد/ ۷۶ زندانی دیگر به‌زودی آزاد می‌شوند

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده این معاونت با ستاد دیه کشور گفت: ۳۰ زندانی ایثارگر جرائم غیرعمد مالی تاکنون آزاد شده اند و ۷۶ زندانی دیگر هم به زودی آزاد خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محسن بزرگی در نشستی با علی شمس مدیرعامل ستاد دیه کشور و ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار کرد: پیشتر تفاهم‌نامه‌ای با ستاد دیه به امضا رسید که بر اساس آن قرار شد تا زمینه آزادی زندانیان ایثارگری که به دلیل جرائم غیرعمد مالی در زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند، فراهم شود که خوشبختانه تا کنون ۳۰ زندانی آزاد شدند.

وی افزود: ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بدهی مالی این زندانیان بود که طبق تفاهم نامه بنیاد با ستاد دیه، بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف به پرداخت یک پنجم از این مبلغ می باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران مقرر کرد به منظور هماهنگی و همکاری بیشتر استان‌ها با ستاد دیه برای آزادی زندانیان ایثارگر، ستاد دیه آماری از تعداد این محکومان مالی غیرعمد به مدیران کل بنیاد شهید در استان‌ها ارائه کند و ماهانه نشستی با حضور مسئولان حقوقی استان‌ها با ستاد دیه آن استان برگزار و برای آزادی زندانیان ایثارگر غیرعمد در آن استان فراهم شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست که با حضور حمید توسلی مشاور عالی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید، مصطفی عبدالملکی سرپرست دفتر حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و علی مهربان قائم مقام ستاد دیه همراه بود، مقرر شد ۷۶ زندانی دیگر هر چه زودتر آزاد شوند.

 

همچنین ناصر فخاری رئیس سازمان اقتصادی کوثر موافقت خود را با پرداخت مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در قالب مسئولیت اجتماعی در دو قسط به حساب ستاد دیه کشور اعلام کرد تا تفاهم‌نامه بنیاد و ستاد دیه اجرایی شود.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اهتمام آقای فخاری به موضوع آزادسازی زندانیان ایثارگر ناشی از جرائم غیر عمد و محکومیت های مالی قدردانی و تشکر کرد.