معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی سفیران بنیاد شهید هستند

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی سفیران بنیاد شهید هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محسن بزرگی در همایش حقوق شهروندی ایثارگری در یزد که با حضور مقامات استانی برگزار شد، با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل ، مشاوران حقوقی را سفیران بنیاد در دستگاه‌ها معرفی کرد و همدلی بنیاد، کانون وکلا و دستگاه قضایی در استان یزد را بی نظیر دانست.

معاون بنیاد شهید با بیان اینکه این همکاری زیر پرچم شهدا حاصل شده است،اظهار کرد: این حقوقدانان برای گره گشایی مشکلات ایثارگران وقت صرف می کنند و گام‌های مثبتی برمی‌دارند.

بزرگی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تکالیف لحاظ شده در قانون گفت: بسیاری از این تکالیف قانونی، حق شهروندی ایثارگران است که از جمله آنها خدمت مسکن است و قانون تامین زمین را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده و این وزارتخانه باید به تکلیف خود در این زمینه عمل کند

وی افزود: به منظور تحقق حق مسکن ایثارگران، این امر در قالب تامین زمین یا پرداخت وام دیده شده که خوشبختانه عملکرد استان یزد در زمینه ارائه خدمت مسکن عالی بود.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید، تامین خودرو را از جمله اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برشمرد و بیان کرد: موضوع تسهیل در واردات خودرو ویژه جانبازان در میان جامعه جانبازی کشور رضایتمندی ایجاد کرده و تنها مشکل، تامین ارز است که به زودی کام جانبازان در این زمینه شیرین خواهد شد.

بزرگی با تاکید بر اصلاح و تجمیع قوانین حوزه ایثار و شهادت گفت: لایحه دوم جامع خدمات رسانی به ایثارگران در حال تدوین است و از همه شما برای تدوین این لایحه قانونی استمداد می کنیم.

معاون بنیاد شهید هدف اصلاح و تجمیع قوانین ایثارگری را تقویت عدالت و تکریم ایثارگران عنوان و بیان کرد: طبق فرمایش رئیس جمهور جامعه‌ی ایثارگران پرچم‌های برافراشته نظام هستند که باید قدر آنها دانسته شود.

وی ادامه داد: ایثارگران باید تکریم شوند چون زمانی که کشور نیاز داشت این عزیزان خون و جان خود را تقدیم کردند.