معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید در همایش حقوق شهروندی همدان؛

رضایتمندی جامعه ایثارگری ادای دین هست/ همه در قبال ایثارگران مسئولیم

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه همه در مقابل ایثارگران مسئول هستیم، گفت: رضایتمندی ایثارگران برای همه به ویژه مسئولان یک تکلیف و ادای دین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محسن بزرگی در همایش حقوق شهروندی و ایثار در سالن اجتماعات استانداری همدان اظهار کرد: در این جلسات دیدار چهره به چهره با جامعه ایثارگران ضمن پاسخ به سوالات و ابهامات در ارتباط با موضوعات مختلف، جامعه هدف در جریان اقدامات بنیاد شهید و برخی محدودیت‌ها قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در مورد حقوق شهروندی ایثارگران از سیاست‌های معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید است، گفت: جامعه ایثارگری کشور ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است که علاوه بر حقوق شهروندی عمومی، حقوق اختصاصی دیگری هم دارند که بنیاد شهید به عنوان نماینده دولت به دنبال اعمال آن است مسائلی چون مسکن و تسهیلات، شغل، معیشت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر اینکه در دنیا مرسوم است بازماندگان جنگ از امتیازات ویژه‌ای برخوردار شوند تصریح کرد: در جامعه ما نیز مبانی گسترده دینی در مورد لزوم توجه به جهادگران در راه خدا وجود دارد.

وی دیدار چهره به چهره با افرادی که کمک حال بنیاد شهید هستند را از دیگر برنامه‌های بنیاد دانست و ادامه داد: به عنوان مثال تکلیف تامین زمین برای تهیه مسکن ایثارگران طبق قانون بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است، البته ورای قانون ما مدیون خون شهدا هستیم و نسبت به خانواده ایثارگران مسؤل هستیم. 

بزرگی با اشاره به سبقه ایثارگری همدان در دفاع از انقلاب بیان کرد: در هر گوشه از استان همدان که قدم می‌گذاریم احساس می‌کنیم بوی شهیدان به مشام می‌رسد.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران، احراز جانبازی، درصد جانبازی و کمیسیون ماده ۱۶ را سه وظیفه مهم حاکمیتی بنیاد شهید دانست و گفت: در حوزه این وظیفه از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۱۵ هزار رای در کمیسیون ماده ۱۶ صادر شده و مسئولانی که تابع نباشند، بر اساس بخشنامه معاون اول قوه قضائیه به دادسرا معرفی شده و در معرض مجازات انفصال یک تا پنج‌ساله قرار می‌گیرند اما موضوعات تاکنون به مرحله انفصال نرسید چون همه مدیران آراء کمیسیون را اجرا کرده‌اند.

مقاومت غزه متاثر از فرهنگ ظلم ستیزی آموزه های اسلامی است

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در ادامه با اشاره به فرهنگ ظلم‌ستیزی جریان مقاومت گفت: اگر امروز غزه مقاومت می‌کند متاثر از این فرهنگ و تعالیم و آموزه‌های اسلامی است.

بزرگی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری ضربه‌ای که حماس به اسرائیل وارد کرد غیر قابل ترمیم است، خاطرنشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با وجود هفت سازمان جاسوسی که در دنیا سرآمد است، چنان سیلی محکمی خورد که جبران‌نشدنی است.

بزرگی با اشاره به کشتار بی‌رحمانه کودکان و‌ زنان توسط اسرائیل و‌ افزایش نفرت جهانی علیه آنها ادامه داد: طبق نتایج یک نظرسنجی ۶۸ درصد مردم امریکا معتقدند اسرائیل باید با حماس مذاکره کند و ۶۹ درصد خواهان توقف ارسال سلاح به اسرائیل هستند که این واکنش‌ها به مدد مقاومت غزه است.

پیگیری های جدی برای حل مسائل جامعه ایثارگران در حال انجام است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان نیز در این همایش اظهار کرد: پیگیری‌های جدی برای حل مسائل جامعه ایثارگران و خانواده شهدا به ویژه در قانون بودجه و برنامه هفتم در حال انجام است.

مجید صفاریان با بیان اینکه در تشکیلات جدید بنیاد شهید مرکزی ایجاد شده برای استعدادیابی خانواده ایثارگران تصریح کرد: نزدیک به ۶۰ مورد از مدیران استان و ستاد استانداری از ایثارگران و خانواده شهدا هستند. 

وی ادامه داد: در رده‌ معاونان و شهرداری و شهرستان‌ها تعداد کثیری از مدیران از خانواده ایثارگران هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خاطرنشان کرد: در ساختار بنیاد شهید، ارتباط مشاوران ایثارگران دستگاه‌‌ها و تشکل‌ها با بنیاد شهید تقویت شده و اقدامات لازم برای پیگیری امور ایثارگران در ساختار جدید بهتر از گذشته دنبال خواهد شد.