معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد

از توسعه خدمات و قوانین ایثارگری به شرط تامین منابع استقبال می کنیم

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از توسعه خدمات و قوانین ایثارگری استقبال می کنیم اما به شرطی که منابع این قوانین تامین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید، محسن بزرگی در همایش حقوق شهروندی و قوانین مربوط به ایثار در اردبیل بر ضرورت توجه همه دستگاه‌های اجرایی به قوانین و حقوق شهروندی ایثارگران تاکید کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید گفت: در بحث حمایت قضایی از ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش نظارتی دارد و نقش اجرایی بر عهده وزارت دادگستری است.

 

 

وی با تاکید بر ضرورت به‌روزرسانی و تنقیح قوانین حوزه ایثارگری تصریح کرد: استنکاف از اجرای حقوق شهروندی ایثارگران برای دستگاه‌های اجرایی تبعات قانونی در پی دارد.

بزرگی ادامه داد: اجرای کامل قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می تواند بسیاری از مشکلات ایثارگران را رفع کند.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم و باید به این عزیزان برتری و شأن والا قائل شویم و کارهای آنان را در اولویت قرار دهیم.

بزرگی در ادامه سخنانش پیشرفتهای نظام جمهوری اسلامی ایران را بسیار چشمگیر خواند و گفت: این پیشرفت را مدیون خون شهدا و فداکاری ایثارگران هستیم.

قوانین ایثارگران درصورت تامین نشدن منابع، موجب نارضایتی می شود

وی بیان کرد: موضع اصولی ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران، توسعه خدمات به جامعه ایثارگری است منتها بودجه و منابع این قوانین باید تأمین شود زیرا در غیر اینصورت همین قوانین باعث تولید نارضایتی خواهد شد.

بزرگی گفت: متأسفانه در ابتدای دولت مردمی فقط ۱۹ درصد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شده بود و دلیل آن، عدم تأمین اعتبار مواد این قانون است؛ که البته در طی دو سال حضور دکتر قاضی‌زاده، حدود ۳۸ درصد قانون جامع اجرایی شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید با بیان اینکه ماده ۴۵ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران امسال اجرایی شده است، بیان کرد: واردات خودرو برای جانبازان بالای ۵۰ درصد و تخصیص خودروی داخلی برای جانبازان ۲۵ تا ۴۹درصد در محدوده ماده ۴۵ قانون جامع هم تحقق پیدا کرد.

بزرگی خاطرنشان کرد: ما از توسعه خدمات و قوانین ایثارگری استقبال می کنیم اما به شرطی که منابع این قوانین تامین گردد.