همایش حقوق شهروندی ایثارگری در بوشهر برگزار و پیام معاون حقوقی بنیاد قرائت شد

همایش حقوق شهروندی ایثارگری در بوشهر برگزار و در این همایش پیام معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران قرائت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، همایش حقوق شهروندی ایثارگری روز چهارشنبه در بوشهر با حضور مسئولان استانی و مشاور معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید برگزار شد.

حسین اسفندیار مشاور معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید در این همایش، پیام محسن بزرگی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد را قرائت کرد.

متن پیام محسن بزرگی به همایش حقوق شهروندی ایثارگران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

قال الله تبارك و تعالي : وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَىٰ كَثِيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا (سوره اسرا أيه 70) 

به یقین فرزندان آدم را کرامت دادیم، و آنان را در خشکی و دریا [بر مرکب هایی که در اختیارشان گذاشتیم] سوار کردیم، و به آنان از نعمت های پاکیزه روزی بخشیدیم، و آنان را بر بسیاری از آفریده های خود برتری کامل دادیم.

خداوند تبارك و تعالی با كرامت بخشيدن به انسان وی را بر بسياری از أفريده هاي خود برتری بخشيد و به حکم فطرت، حقوقی را به او اعطا کرد و به شکرانه ی بندگی حضرتش تكاليفی را براي او مقرر ساخت.

اسلام به عنوان مکتبی انسان ساز با ترسیم و تبيين حقوق انسان ها منظومه‌ای ارزشمند را در اختيار ملتها و حاکمیت ها قرار داد و اين دولتها هستند كه بايد ضمن پاسداشت حقوق انسان ها به طور ويژه‌ای از آنها حمايت نمايند. 

در اين ميان حقوق شهروندی ايثارگران كه فی سبیل الله با بذل جان خویش مدال افتخار و غیرت را در عرصه خاکساری الهی کسب کرده‌اند از اهميت ويژه ای برخوردار است که آگاهی این عزیزان از حقوق شهروندی خویش موجب می‌شود که مشارکت راست قامتان عرصه جهاد و شهادت و مدافعین عرصه ولایت در مدیریت امور بیشتر شده و اهمیت این امر باعث ثبات، پایداری و استمرار قوانین و مقررات جامعه و در نتیجه مسئولیت‌پذیری بیشتر شود.

بنیاد شهید و امور ایثارگران با الهام از مبانی حیات‌بخش قرآن کریم و حقوق اسلامی سعی در تکریم و تحقق بخشیدن به حقوق حقه ایثارگران ایران اسلامی داشته است. تلاش ما بر این بوده است تا با نصب العین قراردادن رهنمودها و فرامین امامین انقلاب و با در نظر داشتن قوانین به خصوص قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران گامی کوچک در راستای احقاق حقوق جامعه‌ی عزیز ایثار و شهادت برداریم.

تبیین جهات ایثار و فرهنگ شهادت در کنار بیان ضرورت و بایسته های حمایت از ایثارگران در زمینه های اساسی زندگی چون مسکن، اشتغال و خودرو و تلاش در راستای استحکام بنیان خانواده های آسیب پذیر خصوصا زندانیان جرایم غیرعمد و گرم کردن تنور زندگی این عزیزان ما را بر آن داشت بخشی از حقوق مورد غفلت در سالیان اخیر را در دولت مردمی احیا نماییم تا به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب پیشکسوتان عرصه خون و جهاد در روزمره ی زندگی فراموش نشوند.

حق دیگری که ارزشی چون تنفس برای جامعه اسلامی دارد و از حقوق شهروندی و تکالیف جهادگران عرصه ولایت محسوب میشود و دارای وجهه‌ی تکلیفی است، جهاد تبیین و انتشار دستاوردهای انقلاب اسلامی است که بر آحاد جامعه و خصوصا ایثارگران فریضه شرعی است و حضور در انتخابات برای تداوم پیشرفت و حرکت به سوی قله‌های عزت و افتخار امری حتمی است تا پرچم ولایتمداری پرفروغ ظاهر شده و حیات انقلاب را تامین و بقای آن را تضمین نماید.

اگر حمایت‌های بی دریغ خانواده بزرگ ایثار وجود نداشت قطعا اینجانب به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس به همراه ادارات زیرمجموعه و مدیران کل استانها نمی توانستیم از تمام ظرفیتهای موجود برای حرکت در مسیر احقاق حق ایثارگران بهره ببریم.

 

در خاتمه و با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه شایسته می‌دانم که کام شما عزیزان را شیرین کرده و نوید تصویب احکام مناسبی در قانون بودجه سال آینده را به ایثارگران عزیز و والدین گرانقدر شهدا بدهم که انشااله به زودی جزییات آن بیان خواهد شد و در ادامه مسیر دست همه شما عزیزان را به گرمی می فشارم.