معاون بنیاد شهید در بندرعباس؛ تمهیدات جدید واردات خودرو برای جانبازان

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: با موافقت و پیگیری‌های ویژه دکتر قاضی‌زاده هاشمی، هیات وزیران در جلسه ١١ بهمن ١۴٠٢ آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان بالای ۵٠ درصد را اصلاح کرد و در نتیجه تغییرات مهمی به نفع جانبازان در آیین‌نامه به وجود آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محسن بزرگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در بندرعباس با اشاره به نگاه حمایتی بنیاد نسبت به ایثارگران گفت: پیش از این، جانبازان قطع دو دست از مچ یا قطع دو پا از مچ یا قطع نخاع، جانباز ویژه تلقی می‌شدند که با اصلاح ماده ۱۷، جانبازان با نابینایی هر دو چشم و همچنین جانبازان با ترکیب دو آسیب از آسیب‌های چشم، دست و پا هم جانباز ویژه تلقی می‌شوند.

وی گفت: به عنوان مثال جانبازی که یک چشم و یک دست یا یک چشم و یک پا یا یک دست و یک پای خود را دست داده است، جانباز ویژه تلقی می‌شود.

 بزرگی افزود: جانبازان مشمول به سه گروه دسته‌بندی شده‌اند؛ گروه نخست جانبازان هفتاد درصد ویژه هستند که می‌توانند خودرویی به ارزش ۳۵ هزار یورو وارد کنند.

وی ادامه داد: گروه دوم جانبازان ۷۰ درصد که وصف ویژه ندارند، می‌توانند خودرو تا ۳۰ هزار یورو و گروه سوم نیز جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد هستند که امکان وارد کردن خودروی ۲۵ هزار یورویی دارند.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: وجود ماده ٢٠ آیین‌نامه زمینه‌ سوداگری و سوءاستفاده از جانبازان را فراهم می‌‌کرد لذا با جدیت پیگیر حذف ماده ٢٠ شدیم و با حذف این ماده که ممنوعیت پنج ساله فروش خودرو را مقرر کرده بود، اکنون خرید و فروش خودرو و امتیاز واردات آن توسط جانبازان منع قانونی ندارد

وی افزود: بر اساس ماده ۱۷ جانبازان فقط می‌توانستند از طریق شرکت‌ها خودرو وارد کنند که هم اکنون با اصلاح این ماده، اجازه واردات خودرو به صورت شخصی برای جانبازان فراهم شده است.

بزرگی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دور دوم سفر رییس جمهور و هیات همراه به بندرعباس گفت: به مناسبت سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان برای رفع مشکلات ایثارگران میز خدمت برپا شده است و تا روز جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعدازظهر در اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرعباس دایر است.