حسینی:بندهای مربوط به جامعه ایثارگری در برنامه هفتم مثبت است

به گزارش معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید کریم حسینی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه روز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری حیات، درباره برنامه هفتم توسعه و بندهای لحاظ شده برای ایثارگران گفت: توجه به سیاست های کلی نظام، از اولویت های مهم برنامه هفتم است پس یکی از دلایلی هم که سبب تاخیر در ارائه برنامه هفتم به مجلس شد این بود؛ زیرا در این برنامه تلاش شد به سیاست های کلی نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه ویژه ای شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کمیسیون تلفیق و  حین بررسی برنامه هفتم مشاهده کردیم که جای خالی کمیته ایثارگران در این برنامه محسوس است بنابراین طی پیشنهاد اعضا مبنی بر ایجاد کمیته ایثارگران در برنامه هفتم توسعه ریاست کمیسیون نیز موافقت کردند تا بدین ترتیب با حساسیت بیشتری موضوع خدمات رسانی به ایثارگران را پیش ببریم.

وی ادامه داد: چون جلسات کمیسیون با تاخیر شروع شد به احتمال زیاد این هفته به موضوع ایثارگران در برنامه هفتم توسعه می پردازیم.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به قانون خدمات ایثارگران و وضعیت آنها در برنامه هفتم توسعه مورد بحث قرار می گیرد زیرا مطالبه ایثارگران این است که مدت ۱۲ ماه حضور درجبهه برای بهره مندی از خدمات ایثارگری به ۶ ماه کاهش یابد چنانچه این موضوع را برنامه هفتم مصوب کنیم قوانین مربوط به این موضوع در بودجه سنواتی تغییر پیدا می کند.

حسینی اظهار کرد: نگاه بنده به عنوان عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم به بندهای مربوط به جامعه ایثارگری در این برنامه بسیار مثبت است و امیدواریم با تصویب قوانینی، امور و خدمات مربوط به این عزیران را تسهیل کنیم.

براساس این گزارش، رئیس جمهور در نشست علنی روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه مجلس شورای اسلامی، لایحه برنامه هفتم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کل کشور را تقدیم محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی کرد.