بزرگی: هدف برنامه عملیاتی حقوق شهروندی، آموزش و اطلاع‌رسانی به جامعه ایثارگری است

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه سیاست بنیاد پوشاندن یا عدم اطلاع رسانی حقوق ایثارگران نیست، گفت: هدف نهایی برنامه عملیاتی حقوق شهروندی، آموزش به ایثارگران و اطلاع رسانی نسبت به حقوق‌شان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محسن بزرگی صبح چهارشنبه در برنامه زنده تلویزیونی “صبح عالی” در شبکه استانی گلستان درباره سیاست حقوق شهروندی در بنیاد گفت: این سیاستی است که توسط معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ شده تا حقوق ایثارگران را برای آنان بازگو کرده و به ایثارگران نسبت به حقوقی که دارند، آموزش دهیم.

وی افزود: صرف‌نظر از اینکه چقدر از این حقوق استیفا شده یا نشده، باید این حقوق را به ایثارگران آموزش دهیم. البته به خاطر محدودیت‌های منابع و مشکلات مختلف، بخش زیادی از مطالبات ایثارگران محقق نشده است.

معاون بنیاد شهید اظهار کرد: سیاست ما پوشاندن و عدم اطلاع‌رسانی نیست بلکه سیاست ما این است که کاملا اطلاع رسانی کنیم و آموزش دهیم تا ایثارگران نسبت به حقوقشان مطلع باشند و آن را مطالبه کنند.

بزرگی خاطرنشان کرد: همایش‌هایی که در استان‌ها با عنوان حقوق شهروندی درحال برگزاری است در همین راستا و در قالب برنامه عملیاتی است که سال گذشته و امسال در معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران تدوین شده است.

به گفته وی، هدف غایی برگزاری همایش های حقوق شهروندی در استان‌ها آموزش و اطلاع ‌رسانی به جامعه ایثارگری و در واقع تلنگری به دستگاه‌های اجرایی است  که همگی به وظایف خود در قانون جامع ایثارگری که به آنان محول شده، عمل کنند.

تبدیل انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک/فلسطین کانون  توجه جهان شده است

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخشی دیگری از این گفتگوی زنده تلویزیونی درباره این روزهای فلسطین اشغالی و حقوق شهروندی مردم غزه گفت: مقاومت تنها راه رسیدن مردم فلسطین به حقوق شهروندی خود است که این کار را انجام دادند و به لطف خدا انتفاضه سنگ امروز به انتفاضه موشک تبدیل شده است.

وی افزود: اتفاقی که افتاد این است که رژیم کودک کش و جعلی صهیونیستی به یک سری جنایات ضدحقوق بشری، کودک کشی و حمله به بیمارستان‌ها یعنی جایی دست زد که همه آزادی‌خواهان دنیا و همه آنانی که ذره‌ای از انسانیت بو برده‌اند این حرکت اسرائیل را محکوم کرده اند و جنبشی ایجاد شده است.

بزرگی خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، فلسطین مساله نخست جهان اسلام است و امروز می‌بینیم که فلسطین در کانون توجه نه تنها جهان اسلام بلکه کل دنیا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اتفاقی که در فلسطین درحال جریان است، افکار عمومی را تحریک کرد و رژیم صهیونیستی را در مسیر نابودی قرار داده است. اسرائیل به زودی حذف خواهد شد.

سفیران ما در دستگاه‌های اجرایی مطالبه گر حقوق ایثارگران باشند

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش پایانی برنامه زنده تلویزیونی از همه مسئولان اجرایی در استان‌ها و سفیران بنیاد به عنوان مشاوران در امور ایثارگران دستگاه اجرایی خواست تا هم نسبت به قوانین ایثارگری مسلط و هم مطالبه‌گر حقوق ایثارگران در آن دستگاه باشند.